Prokurátor – recenze knihy

Název Knihy: Prokurátor

Jméno autora: Paulina Świst

Počet stran: 320

Nakladatelství: Kontrast

Mé hodnocení: 5/5 *****

Kde asi jen začít… no zřejmě takto: Už dlouhou dobu se mi nestalo, že by mě kniha takto pohltila a odmítala pustit. Celou knihu jsem přečetla během pouhých dvou dnů, a to jen po večerech. Už nějaký ten pátek jsem měla problém, že jsem nemohla dlouhou dobu najít žádnou knihu, která by mě nadchla, a opravdu mě bavilo ji číst dnem i nocí – a nyní jsem ji našla.

Autorka Paulina Świst pro mě představovala velkou neznámou, ale anotace knihy se mi tak líbila, že jsem ji jednoduše musela mít. Až po otevření knihy jsem si uvědomila, že autorka je polka, a to hlavně díky jménům, ale přítěží to rozhodně nebylo, ba naopak, byla to příjemná změna.

…členění…

Co ale bylo na knize úplně jiné oproti ostatním, bylo její členění. Kniha totiž není členěná na jednotlivé kapitoly – jede prakticky v jednom kuse, text byl vždy jen dělen  pomocí paragrafových značek a střídal se pouze pohled dvou hlavních představitelů. Zprvu jsem z toho byla trochu „nesvá“, ale po pár stránkách jsem si na tento styl tak zvykla, že teď mi bude hodně chybět. Nemusíte totiž dočítat někdy i desítky stránek, abyste dočetli jednu kapitolu – toto člení zabralo v průměru vždy jednu až dvě stránky, takže ukončit čtení se dalo velmi snadno. Na druhou stranu takto krátké „kapitoly“ mě nutily číst dál a dál, ale ne že by mi to zrovna u této knihy nějak vadilo.

A co se týká příběhu samotného? Celá anotace, kterou si můžete přečíst níže, je v knize obsažena přibližně na prvních pěti stránkách, a pak se děj vyvíjí dál a dál. Příběh je velmi čtivý, zajímavý, a v některých částech i málo předvídatelný. Jedná se sice o klasickou slaďárnu a červenou knihovnu, ale v knize je ukryto trochu i detektivního žánru a napětí tedy také nechybí. U autorky mě mile překvapil jazyk. Většina knih je psaná spisovně, nicméně zde autorka zvolila spíše hovorový jazyk i se sprostými výrazy, což se mi velmi líbilo a ocenila jsem tak přirozenost knihy.

Autorka velmi dobře dokázala popsat jednotlivé postavy, i děj samotný, takže kniha vás opravdu dokáže vtáhnou do příběhu a nepustit. Sečteno podtrženo – knihu mohu doporučit všemi deseti a upřímně musím konstatovat, že není zřejmě nic, co bych ji dokázala vytknout. Jedná se o jednodušší a oddychové čtení s pěknou zápletkou, u které věřím, že vás mile překvapí.

A na závěr bych mohla jen připojit otázku: Kde se takový Łukasz dá sehnat? 🙂

Oficiální anotace:

Třicetiletá a mimořádně atraktivní Kinga Błońská je šťastná žena. Tedy vlastně byla.

Dlouhá léta žila po boku jednoho muže a jako brilantní advokátka dosahovala řady úspěchů v soudní síni. Teď jí však štěstí přestalo být nakloněno. Nestačilo, že přistihla svého muže při nevěře, ale navíc se musela zhostit případu nebezpečného zločince zvaného Šedivák. A co hůř, tento zločinec je její nevlastní bratr, s nímž už hodně dlouho neměla – a nechtěla mít – vůbec nic společného.

Nešťastné události posledních týdnů se pokouší dostat z hlavy na diskotéce. Poprvé ve svém životě ji popadne chuť zachovat se nezodpovědně… a podaří se jí to snad až příliš. Skončí v bytě jistého Łukasze, kterého jen krátce předtím poznala na tanečním parketu. Po extatickém milostném dobrodružství se – uspokojená sexuálně, ale s morální kocovinou – nepozorovaně vytrácí domů.

O pouhých pár hodin později však zjišťuje, že smůla se jí na paty přilepila snad definitivně. Ten „milenec na jednu noc“ je totiž prokurátorem, který vede vyšetřování případu jejího nevlastního bratra. A aby toho nebylo málo, všechno nasvědčuje tomu, že mimopracovní styky Kingy a Łukasze nezůstanou jen u jednoho žhavého setkání.